Menü

Illatmarketing – Hogyan teheted vonzóbbá termékedet, szolgáltatásodat?

Illatmarketing – Hogyan teheted vonzóbbá termékedet, szolgáltatásodat?

Furcsa dolog marketingről beszélni egy ilyen oldalon, de mivel ez nekem szakmába vágó és egyébként is szerettem volna más üzleti megközelítésekről is írni, most írok neked az illatmarketingről.

Viszonylag kevesen ismerik ezt a kifejezést, még kevesebben, hogy miről is szól.

Sok vállalat alkalmazza már az illatmarketing eszközét. Ennek rendkívül egyszerű oka van. Ahogy azt már egy korábbi cikkemben is írtam, idézem magam 🙂 : “Az illatinformációk azonnal a limbikus rendszerbe jutnak, amely az érzelmi, érzéki és hormonális területünk központja és egyben agyunk egyik legősibb része. Tudatalattink még azelőtt érzékeli az információkat és reagál rájuk, mielőtt mi tudatos választ adhatnánk.” – írtam az olfactor terápiáról szóló cikkemben. 🙂

A reklámpszichológia már régóta működik. Kutatja, hogy az emberek milyen hatásokra hoznak meg vásárlási döntéseket. És mivel irgalmatlan nagy a reklámzaj a médiában, mi pedig egyre immunisabbak vagyunk rá, mindig újabb és újabb eszközöket kell kitalálniuk a szakembereknek, hogy a dekoncentrált vásárlót a portéka irányába vezethessék.

Próbáld ki például egy bevásárló központban, hogy egy üzletben egy kicsit befelé figyelsz, kiiktatod a zenét is és rákoncentrálsz a szaglásodra. Egyik helyről a másikra haladva érezni fogsz egy nagyon finom, alig érzékelhető illathatást. Vannak cégek, akik saját illatkompozíciójukat is megalkották, ami része a vállalat arculatának. A termékekre vagy szolgáltatásokra megkomponált illatok, így kapcsolódni fognak a vendégek, vevők fejében a márkához, a termékhez, a szolgáltatáshoz.illatmarketing

Kutatások kimutatták, hogy azokon a helyeken, ahol illatokat alkalmaznak, a vevők hosszabb ideig tartózkodnak, nyitottabbak és a vásárlások száma is megnőtt. Egy hotelben pedig azok a vendégek, akik találkoztak az illatos terekkel, nagyobb számban váltak visszatérő vendégekké.

Az illatok szerepe nemcsak a marketingeseket, de a kutatókat is rendkívüli mértékben foglalkoztatja, mivel az illatok képesek szokatlanul gyorsan feleleveníteni régi emlékeket vagy előidéznek hangulatokat. Azonnali érzelmi reakciókat váltanak ki belőlünk a tudatalattinkon keresztül. Ennek magyarázata, hogy a szaglóhagyma a limbikus rendszer része, mely érzelmeinkért is felelős. Mivel az illat ingerületek bejutnak az amygdalához és hippocampushoz, közvetlenül és cenzúrázatlanul befolyásolják az érzelmeinket, hangulatunkat és viselkedésünket is.

Ezért van az, hogy a terápiás illóolajokat szubtilisen is használják, azaz érzelmi problémáink javítására, lelkiállapotunk kiegyensúlyozására is alkalmasak.

illatmarketingPéldául, ha narancsot vagy citromot szagolsz, rögtön a frissesség vagy valamilyen örömtelibb élmény, esetleg tavaszi, nyári napsütés, tengerpart jut eszedbe. Kevesen vannak, akik rossz emlékeket fűznek a citrusok illatához vagy nem szeretik azokat.

Ha van egy kis üzleted, nem szükséges milliókat kiadnod arra, hogy a vevőid, klienseid jobban érezzék magukat nálad és visszatérő vendégekké váljanak. Elegendő egy aromadiffúzor is, amely finom permettel engedi a levegőbe a jó minőségű illóolajokat. Ez a Jasmin diffúzor például egy töltettel képes 21 órán keresztül adagolni az illatot nagyon finoman és ha kiürült, magától leáll.

Lássuk milyen pozitív érzelmeket hozhat elő belőlünk néhány illóolaj

  • Narancs illóolaj: vidámság, élvezet, nyitottság, energia, szimpátia, önbizalom növelő, pozitivitást, nyitottságot erősítő.
  • Citrom illóolaj: érzelmi kiegyensúlyozó, békét hozó, frissítő, koncentrációt növelő, emlékeket rögzítő
  • Grapefruit illóolaj: spontaneitást hoz, együttműködésre ösztönöz, vidámság, tisztaság, kiegyensúlyozottság, nagylelkűség jellemzi.
  • Szegfűszeg illóolaj: étvágygerjesztő, fájdalomcsillapító, kreativitást fejlesztő, növeli az elégedettség érzését és a koncentrációs készséget, pozitív állapotot idéz elő.

Íme a különböző célokra szolgáló illóolaj keverékek párologtatóba.

A keverékek még összetettebb érzelmi reakciókat váltanak ki és mindegyik keveréknek megvan a maga funkciója.

több vásárlás illatmarketinggelEgy titkot azért még elárulok. 🙂

A Bergamott az egy olyan illóolaj, amely nem csak hangulatjavító, de támogatja a bőséget az életedben. 🙂

De jó minőségű legyen ám!!! 🙂 (Figyelem! Bőrön fényérzékenyítő hatású!)

Vállalkozásodnak saját illat is kialakítható, mely tükrözi küldetésedet és vonzóbbá teheti szolgáltatásodat vagy termékedet ügyfeleid, vendégeid számára.

Ha szeretnél részt venni egy illatmarketing tanácsadáson, az alábbi űrlapon egyeztess időpontot!

Illatos, szép napot kívánok!

Kökény Réka

szemléletfejlesztő, aromaterapeuta

Itt egyeztess időpontot velem az illatmarketing tanácsadásra:

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk...

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezár