fbpx

 

Illatmarketing – Azaz, hogyan teheted még vonzóbbá termékedet és szolgáltatásodat az illóolajok segítségével?

Furcsa dolog marketingről beszélni egy ilyen oldalon, de mivel ez nekem szakmába vágó és egyébként is szerettem volna más üzleti megközelítésekről is írni, most írok neked az illatmarketingről.

Viszonylag kevesen ismerik ezt a kifejezést, még kevesebben, hogy miről is szól.

Sok vállalat alkalmazza már az illatmarketing eszközét. Ennek rendkívül egyszerű oka van. Ahogy azt már egy korábbi cikkemben is írtam, idézem magam 🙂 : “Az illatinformációk azonnal a limbikus rendszerbe jutnak, amely az érzelmi, érzéki és hormonális területünk központja és egyben agyunk egyik legősibb része. Tudatalattink még azelőtt érzékeli az információkat és reagál rájuk, mielőtt mi tudatos választ adhatnánk.” – írtam az olfactor terápiáról szóló cikkemben. 🙂

Prána illóolajkeverék

Prána illóolajkeverék – kiegyensúlyozza energetizálja a csakrákat

A reklámpszichológia már régóta működik. Kutatja, hogy az emberek milyen hatásokra hoznak meg vásárlási döntéseket. És mivel irgalmatlan nagy a reklámzaj a médiában, mi pedig egyre immunisabbak vagyunk rá, mindig újabb és újabb eszközöket kell kitalálniuk a szakembereknek, hogy a dekoncentrált vásárlót a portéka irányába vezethessék.

Próbáld ki például egy bevásárló központban, hogy egy üzletben egy kicsit befelé figyelsz, kiiktatod a zenét is és rákoncentrálsz a szaglásodra. Egyik helyről a másikra haladva érezni fogsz egy nagyon finom, alig érzékelhető illathatást. Vannak cégek, akik saját illatkompozíciójukat is megalkották, ami része a vállalat arculatának. A termékekre vagy szolgáltatásokra megkomponált illatok, így kapcsolódni fognak a vendégek, vevők fejében a márkához, a termékhez, a szolgáltatáshoz.

Kutatások kimutatták, hogy azokon a helyeken, ahol illatokat alkalmaznak, a vevők hosszabb ideig tartózkodnak, nyitottabbak és a vásárlások száma is megnőtt. Egy hotelben pedig azok a vendégek, akik találkoztak az illatos terekkel, nagyobb számban váltak visszatérő vendégekké.

Cera barocco diffúzor

Cera Barocco diffúzor – igényes fa alj és kerámia búra, gyönyörű világítással

Az illatok szerepe nemcsak a marketingeseket, de a kutatókat is rendkívüli mértékben foglalkoztatja, mivel az illatok képesek szokatlanul gyorsan feleleveníteni régi emlékeket vagy előidéznek hangulatokat. Azonnali érzelmi reakciókat váltanak ki belőlünk a tudatalattinkon keresztül. Ennek magyarázata, hogy a szaglóhagyma a limbikus rendszer része, mely érzelmeinkért is felelős. Mivel az illat ingerületek bejutnak az amygdalához és hippocampushoz, közvetlenül és cenzúrázatlanul befolyásolják az érzelmeinket, hangulatunkat és viselkedésünket is.

Ezért van az, hogy a terápiás illóolajokat szubtilisen is használják, azaz érzelmi problémáink javítására, lelkiállapotunk kiegyensúlyozására is alkalmasak.

Például, ha narancsot vagy citromot szagolsz, rögtön a frissesség vagy valamilyen örömtelibb élmény, esetleg tavaszi, nyári napsütés, tengerpart jut eszedbe. Kevesen vannak, akik rossz emlékeket fűznek a citrusok illatához vagy nem szeretik azokat.

Illatmarketing

IZZY diffúzor

Ha van egy kis üzleted, nem szükséges milliókat kiadnod arra, hogy a vevőid, klienseid jobban érezzék magukat nálad és visszatérő vendégekké váljanak. Elegendő egy aromadiffúzor is, amely finom permettel engedi a levegőbe a jó minőségű illóolajokat. Ez az IZZY akkumulátoros diffúzor például nagyon praktikus, bárhova elhelyezhető, nem kell konnektorba csatlakoztatni.

Nálam mindig működik a diffúzor, de nálam ez szakmai alap. Arra törekszem, hogy a kliensem jól érezze magát nálam, kikapcsolódjon, tudjon egy kicsit magával foglalkozni. Fontos számomra, hogy kialakuljon a vendégeimben az a reflex, hogy ha belép hozzám, akkor ott a béke szigete, a relaxáció, a pihenés, az ellazulás várja és biztonságban van. Ha téged sem csupán az eladás vezérel, hanem az is, hogy a vendéged, kliensed, vevőd jól érezze magát nálad, akkor választhatsz tudatosan is illóolajat vagy használhatsz diffúzorkeveréket.

Lássuk milyen pozitív érzelmeket hozhat elő belőlünk néhány illóolaj

  • Narancs illóolaj: vidámság, élvezet, nyitottság, energia, szimpátia, önbizalom növelő, pozitivitást, nyitottságot erősítő.
  • Citrom illóolaj: érzelmi kiegyensúlyozó, békét hozó, frissítő, koncentrációt növelő, emlékeket rögzítő
  • Grapefruit illóolaj: spontaneitást hoz, együttműködésre ösztönöz, vidámság, tisztaság, kiegyensúlyozottság, nagylelkűség jellemzi.
  • Szegfűszeg illóolaj: étvágygerjesztő, fájdalomcsillapító, kreativitást fejlesztő, növeli az elégedettség érzését és a koncentrációs készséget, pozitív állapotot idéz elő.

Íme a különböző célokra szolgáló illóolaj keverékek párologtatóba.

A keverékek még összetettebb érzelmi reakciókat váltanak ki és mindegyik keveréknek megvan a maga funkciója.

több vásárlás illatmarketinggelEgy titkot azért még elárulok. 🙂

A Bergamott az egy olyan illóolaj, amely nem csak hangulatjavító, de támogatja a bőséget is az életedben, legyen az bármilyen bőség. 🙂

De jó minőségű legyen ám!!! 🙂 (Figyelem! Bőrön fényérzékenyítő hatású!)

Vállalkozásodnak saját illat is kialakítható, mely tükrözi küldetésedet és vonzóbbá teheti szolgáltatásodat vagy termékedet ügyfeleid, vendégeid számára.

Ha szeretnél részt venni egy illatmarketing tanácsadáson, az alábbi űrlapon egyeztess időpontot!

Illatos, szép napot kívánok!

Kökény Réka

szemléletfejlesztő aromaterapeuta, fitoterapeuta

funkcionális mentor, hormonegyensúly tanácsadó

Itt egyeztess időpontot velem az illatmarketing tanácsadásra: